3 Greseli In Alimentatie Care Te Impiedica Sa Scapi De Centimetri In Plus (Si Cum Sa Le Corectezi)

Stiu cum este atunci cand vrei sa scapi de centimetrii in plus ...

La inceput lucrurile merg ca pe roate si kilogramele dispar cu usurinta.

Dupa o perioada insa, acul cantarului nu vrea sa se mai miste si incepi sa te simti blocata.

Stiu cat de frustrant este sa faci eforturi, sa renunti la alimentele preferate si sa nu obtii rezultatele asteptate.

Ajungi sa crezi ca nu mai exista diete care functioneaza si in cazul tau.

Dar nu iti face griji ...

In acest articol, iti voi arata care sunt cei 3 pasi pe care sa ii parcurgi ca sa „corectezi” planul alimentar si sa reincepi sa arzi grasime.

Indiferent cat de bine pus la punct este un plan alimentar, la un moment dat nu mai functioneaza asa cum ar trebui.

Acest lucru se intampla din doua motive:

  •  fie din cauza faptului ca parcurgi o perioada de platou;
  •  fie pentru ca s-au strecurat greseli pe care nu le-ai putut identifica.

In aceste momente, multe femei se gandesc sa renunte sau sa ia masuri spartanice:

  • Sa reduca cantitatea de mancare dramatic; 
  • Sa renunte de tot la zahar, carbohidrati, grasimi si orice aliment sanatos considerat vinovat pentru oprirea slabitului
  • Sa doarma mai putin si sa se antreneze de 3 ori mai mult

Insa slabitul nu este un chin si, prin urmare, actiunile spartanice si de auto-pedepsire, nu sunt necesare.

In continuare, iti voi prezenta cei 3 pasi pe care sa ii parcurgi ca sa corectezi planul alimentar, atunci cand cantarul nu arata kilograme in minus.

Pasul 1 – Ajusteaza cantitatea de mancare si tipul de alimente pe care il consumi

Pentru a ajusta cantitatea de mancare, nu ai nevoie sa numeri calorii si sa cantaresti fiecare mar sau fiecare aluna pe care o mananci.

In fapt, nu sunt deloc un fan al numaratului de calorii.

Daca pana acum ai auzit de la altii ca este obligatoriu sa numeri calorii ca sa slabesti, uite doar doua motive care m-au facut sa renunt la aceasta metoda.

In primul rand, numaratul caloriilor nu este o strategie pe care te poti baza ca sa iti atingi obiectivele de fitness si sanatate.

Sunt convins ca ai capacitatea de a te intr-un robotel si poti calcula tot ce mananci pe termen scurt, insa pe termen lung numaratul caloriilor te va frustra, plictisi si vei renunta.

In al doilea rand, numaratul de calorii nu iti ofera informatii exacte.

Oricat de bun ar fi calculatorul de calorii, acesta masoara cat mananci cu o eroare de aproximativ 25% din pricina unor factori precum:

  • Informatiile inexacte de pe etichetele alimentelor; 
  • Diferentele cauzate de modul in care iti pregatesti mesele; 
  • Erorile de laborator; 

Adauga la eroarea de 25% faptul ca sursa alimentelor conteaza si ea (caloriile din acadele nu sunt egale cu caloriile din nuci) si ca este imposibil sa calculezi cat consuma corpul tau in fiecare zi.

Cu acest calcul simplu, iti poti da singura seama ca numaratul caloriilor nu te ajuta nici sa slabesti, nici sa iti echilibrezi alimentatia. 

Uite o metoda mult mai eficienta pentru a controla cat mananci. Foloseste-te de repere vizuale pentru a estima cat trebuie sa mananci.

In acest fel, te vei descurca sa iti mentii alimentatia sub control oriunde te-ai afla (fara sa ai nevoie de meniuri cu gramaje, calculator de calorii sau cantar de bucatarie).

De exemplu, pentru femei eu recomand ca portia de proteine sa fie cat un pachet de carti de joc

Uite alte repere vizuale pe care poti sa le folosesti:

diete care functioneaza

Portia de grasimi sanatoase: 

Portia de dulce:

Portie ciocolata calorii

Informatii complete despre cum sa estimezi cat sa mananci ca sa slabesti, fara un cantar de bucatarie gasesti in programul de alimentatie Accelereaza-ti metabolismul.

Pasul 2 – Corecteaza frecventa meselor

2, 3, 5 sau 6 mese pe zi?

Fiecare specialist cu recomandarea lui ... Imi imaginez ca nu mai stii pe care sa o alegi.

In realitate, nu exista niciun studiu stiintific care sa dovedeasca ca frecventa meselor ar influenta ritmul slabirii.

Cu siguranta ca daca te infometezi sau mananci doar o masa bogata in fiecare zi (seara) sansele sa obtii rezulate sunt mici ..

Insa, nimeni nu a dovedit pana acum ca 3 mese pe zi te ajuta sa slabesti mai repede decat 4 sau 5 mese zilnic.

Potrivit unui studiu publicat recent in Journal of the International Society of Sports Nutrition numarul de mese luate zilnic nu influenteza compozitia corporala (procetul de grasime/masa musculara). 

In loc sa te intrebi cate mese sa mananci zilnic, uite ce iti recomand eu: 

Reia legatura pierduta cu corpul tau. Adica, acorda atentie semnalelor de foame si satietate pe care corpul tau ti le transmite. 

Apoi, incepe sa mananci cand iti este foame si sa te opresti din mancat cand te-ai saturat.

Este o abilitate pe care o aveai candva, dar ai pierdut-o. 

Bebelusii fac acest lucru instinctiv... cer de mancare doar atunci cand le este foame, insa noi am fost invatati sa nu ne mai ascultam corpul.

Bineinteles, ca pentru a redobandi acest obicei, ai nevoie de putina practica, insa e ca mersul pe bicicleta. 

Daca n-ai mai mers de cand aveai doi ani pe bicla si reincepi acum, vei avea nevoie de o perioada de acomodare. 

Asadar, incepe sa mananci cand ti-e foame si sa te opresti din mancat cand te-ai saturat.

Pasul 3 – Elimina deficientele de nutrienti

Deficientele nutritionale sunt extrem de comune. Sunt sanse mari ca si tu sa duci lipsa de un nutrient esential, indiferent cat de sanatos mananci.

Inainte de a iti face analize amanuntite, de a monitoriza tot ce mananci cu o aplicatie special creata in acest sens (cum ar fi myfitnesspal) sau de a lua suplimente, aplica recomandarile de mai jos.

Din experienta mea, acestea usor de pus in practica, sunt suficienti pentru a reincepe sa scapi de kilogramele in plus:

  • Bea mai multa apa sau lichide pentru a te hidrata corespunzator; 
  • Mananca alimente bogate in grasimi sanatoase; 
  • Mananca alimente variate, fructe si legume de sezon si de diferite culori; 
  • Include in alimentatie zilnic o sursa de grasimi sanatoase; 

Acesti 3 pasi te vor ajuta sa corectezi cel mai des intalnite 3 greseli in alimentatie. 

Daca esti interesata de o nutritie sanatoasa, descopera programul  Accelereaza-ti metabolismul​ care te conduce pas cu pas de la frustrare al un corp fit si sanatos, fara diete restrictive si infometare. 

Serban Blebea

Serban este antrenor personal si specialist in transformari corporale cu o experienta de peste 7 ani de zile. In prezent colaboreaza cu reviste precum "Ce Se Intampla Doctore?" si site-uri ca "Ziare.com" si "Adevarul.ro"

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: