Cum Sa Fii Sanatoasa, FIT si SUPLA? (Partea I – Alimentatie)

regim de slabit

In fiecare an, milioane de femei isi propun sa faca schimbari in viata lor:

  • sa manance mai sanatos; 
  • sa faca mai mult sport;
  • sa isi aloce mai mult timp pentru ele;
  • sa isi transforme corpul si sa fie mai santoase;

Tot in fiecare an, milioane de femei renunta in cateva saptamani la visul lor: acela de a avea un corp FIT si SUPLU, de a fi sanatoase si a se simti bine in pielea lor.

Nu o sa fie si cazul tau … pentru ca iti voi arata in continuare cum sa iti transformi corpul si stilul de viata pentru a iti maximiza sansele de succes.

Daca pana acum ai incercat diete de slabit, pastile sau prafuri minune ca sa iti transformi corpul, dar nu ai reusit sa obtii corpul pe care ti-l doresti… NU ESTE VINA TA.

Inainte de a trece la actiune si a iti arata cum sa mananci ca sa iti transformi corpul intr-un mod sanatos, vreau sa ma asigur ca stii un lucru despre tine:

Ai suficienta vointa, motivatie si toate resursele ca sa ajungi acolo unde iti doresti.

Intotdeauna m-am întrebat cum de unele femei puternice si de succes care au vointa sa faca atatea lucruri in acelasi timp:

  • sa mearga la job de dimineata pana seara;
  • sa termine o facultate;
  • sa aiba grija de copii, sot, iubit si animalute;
  • sa gaseasca timp pentru prieteni;

Au dificultati in a urma un "regim de slabit" pana la capat si a se tine de un program de antrenament.

Dupa ce am analizat situatia, mi-am dat seama că, de fapt, dietele si metodele pe care le-au incercat le-au facut sa creada că nu au vointa si putere asupra lor.

Asadar, pentru toate “esecurile anterioare” sunt responsabile in proportie de 90% metodele pe care le-ai incercat, din dorinta de a obtine rezultate mai rapid si fara efort.

Dupa cateva diete si incercari esuate, este firesc sa ajungi sa nu mai crezi in tine si sa te consideri o persoana lipsita de motivatie, vointa si fara auto-control.

Daca nu ma crezi pe cuvant, inainte de a iti pune o eticheta negativa, gandeste-te de cate ori ti-ai dovedit pana acum tie insati ca ai motivatie si vointa in alte domenii ale vietii tale (in cariera, la scoala, in familie)

Te invit sa iti reamintesti cate incercari mult mai dificile decat slabitul ai depasit pana acum.

Apoi, uite strategii pe care iti recomand sa le aplici pentru a iti transforma corpul definitiv. 

Aplicand strategiile din acest articol, vei reusi sa obtii un corp FIT SI SUPLU, fara diete stricte, frustrare sau timp irosit in sala de antrenament.

Strategia 1 - Renunta la dietele restrictive care te frustreaza, iti aduc doar rezultate pe termen scurt si te fac sa crezi ca nu ai incredere in tine

Sansele sa obtii un corp FIT si SUPLU pe termen lung, urmand o dieta de slabit sunt egale cu sansele ca Steaua sau Dinamo sa castige Champions League.

De fapt, doar 5% din femeile care slabesc urmand un regim de slabit fix si restrictiv, reusesc sa isi mentina greutatea si sa pastreze satisfactia unui corp FIT pe termen lung.

Uite principalul motiv pentru care dietele de slabit nu te ajuta sa scapi de kilogramele in plus.

Dietele, aparatele de slabit, ceaiurile si pastilele minune nu actioneaza asupra cauzelor acumularii de kilograme in plus.

Toate dietele si pastilele iti promit o transformare reala si rezultate rapide, insa actioneaza doar asupra cauzelor de suprafata ale cresterii in greutate.

Dar gandeste-te putin ce se intampla dupa ce termini de tinut o dieta?

Daca esti ca alte femei pe care le-am ajutat sa isi transforme corpul, relatia cu mancarea si sa capete mai multa incredere in sine, cel mai probabil vei reveni la stilul tau de viata anterior.

Prin urmare, te vei ingrasa la loc.

regim de slabit

Ori daca pana acum ai patit si tu asa, trebuie sa reunosti ca facand acelasi lucru, vei obtine acelasi rezultat.

De aceea, in loc sa urmezi o dieta restrictiva si fada, iti recomand sa iti schimbi treptat obiceiurile alimentare si sa aplici strategia de mai jos.

2. Alege 2 lucruri pe care vrei sa le schimbi in alimentatia ta si transforma-le in obiceiuri

Dupa ce te obisnuiesti cu cele 2 schimbari facute (ti garantez ca te vei obisnui in scurt timp), adauga alte 2 schimbari si tot asa.

Uite de ce:

Un alt motiv pentru care un regim de slabit esueaza este ca te pun sa te chinuiesti si sa renunti la o gramada de lucruri care iti plac in acelasi timp.

Aparent, ce ar putea fi rau in asta? Scopul este sa slabesti mai repede si mananci mai sanatos, nu? 

Insa tocmai aceasta strategie de a schimba totul peste noapte te face sa te frustrezi, sa te simti deprivata, te impinge sa esuezi si sa credezi tentatiilor.

Multe femei ajung dupa cateva zile sau saptamani, sa renunte de tot la a manca sanatos tocmai din pricina listei intregi de restrictii pe care si le-au impus pana atunci.

Putini dintre noi avem energia de a face 101 de schimbari in acelasi timp.

Iar asta nu pentru ca suntem persoane “slabe”, fara motivatie si vointa, ci pentru ca asa functioneaza creierul nostru.

Si pentru ca in viata noastra nu avem nevoie doar de energie pentru slabit, ci si pentru sef, catel, purcel, etc.

Ce sa faci in schimb?

Schimba-ti treptat obiceiurile alimentare pana ajungi sa mananci asa cum iti doresti.

De aceea, in programul de transformare Fit si Supla, am inclus:

  • un plan de alimentatie sanatos si deloc restrictiv (gasesti in el si retete pentru deserturi sanatoase si fara zahar); 
  • un ghid pentru a te invata cum sa adaptezi planul alimentar, astfel incat sa mananci mereu doar ce iti place si sa nu te simti frustrata;
  • lista cu cele mai importante obiceiuri alimentare pe care sa le adopti ca sa iti transformi corpul cat mai repede;
regim de slabit

Uite cum ar suna strategia aplicata in practica:

Iti propui ca in primele 2 saptamani sa renunti la bauturile carbogazoase si sa reduci consumul de zahar la jumatate.

In rest, iti vezi de viata ta, fericita in continuare (ok, poate te apuci si de 10 minute de antrenament pe zi acasa).

Abia dupa implementezi aceste 2 obiceiuri si te obisnuiesti cu ele, incepi sa faci alte schimbari in felul in care mananci.

Spre deosebire de situatia in care urmezi o dieta si iti propui sa schimbi totul peste noapte, acum te vei simti relaxata si increzatoare.

Mai mult, in acest fel,  iti construiesti obiceiuri sanatoase care te ajuta sa pastrezi corpul FIT si SUPLU pe termen lung.

Adio frustrare, chin, durere si sentimentele de nedreptate pe care le traiesti cand vezi ca alte femei mananca tot ce vor, dar tu nu poti “pentru ca esti la dieta”.

Uite doar 5 idei de schimbari pe care sa le faci la inceput de an:

  • Elimina mancare de tip fast-food din alimentatie;
  • Evita sa iei pranzul in oras (mai bine iti pregatesti pranzul de acasa);
  • Redu cantitatea din alimentul preferat la care iti este greu sa renunti la jumatate (de exemplu, paine, ciocolata, coca-cola) ; 
  • Elimina de tot caloriile lichide (bauturile carbogazoase, cafelele dulci, sucurile de fructe ori alcoolul);
  • Inlocuieste un aliment procesat cu unul natural (neambalat si fara etichete colorate cu ingrediente pe care nu le poti intelege);
  • Inlocuieste zaharul cu indulcitori naturali (stevia, xylitol); 

Completeaza tu lista cu alte schimbari pe care vrei sa le faci in alimentatie sau descopera obiceiurile pe care eu ti le recomand din ghidul FIT si SUPLA. 

Mai multe informatii despre cum sa mananci ca sa iti transformi corpul, gasesti si in articolul Slabitul Sanatos - Ghid Detaliat Pentru Incepatori.

Strategia 3 - Mananca portii mai mici, nu sari peste mese si nu te infometa

Pentru aceasta iti recomand sa lasi numaratul caloriilor de o parte.

Cand iti numeri caloriile, “obsesia” ta pentru mancare creste si te gandesti mai mult la mancare decat inainte.

Ori pentru a slabi pe termen lung, ai nevoie sa diminuezi importanta mancarii in viata ta si atentia pe care i-o acorzi, nu sa o ridici la rang de regina, in gandurile tale.

In schimb, pentru a scapa de kilogramele in plus, ai la dispozitie 2 instrumente mult mai valoroase decat un cantar de bucatarie sau un calculator de calorii:

1. Masoara portiile folosind repere vizuale, ca sa mananci mai putine calorii

Uite cateva exemple.

Daca te-ai jucat macao sau toci vreodata, atunci stii deja cum arata o portie de proteine. 

regim de slabit

Apoi, tine cont de faptul ca o bucatica de ciocolata nu a omorat niciodata pe nimeni. 

regim de slabit

Mai multe trucuri eficiente care te ajuta sa mananci mai putin, fara sa iti impui restrictii gasesti in articolul Top 10 Trucuri Secrete Ca Sa Mananci Mai Putine Calorii.

2. Fii atenta la semnalele corpului tau, reconecteaza-te cu acesta si recapata-ti increderea in sine

Adica, pe romaneste spus: mananca doar atunci cand iti este foame si opreste-te din mancat atunci cand te-ai saturat.

Cand te infometezi, creierul tau intra intr-o stare de alerta intrucat simte ca supravietuirea lui este amenintata.

Singurul scop al creierului este sa te tina in viata si santoasa. Lui nu prea ii pasa daca ai patratele, abdomen plat, coapse subtiri sau cateva kilograme “in plus”.

Din acest motiv, daca te infometezi si adopti metode spartanice de slabit, la un moment dat nu vei mai putea sa scapi de kilogramele in plus.

De ce? Intrucat corpul tau simte ca este in pericol si isi va incetini metabolismul pentru a economisi energie.

Cu un metabolism incetinit si procesul de ardere a grasimilor devine mai putin eficient.

Apoi tine cont de faptul ca ori de cate ori mananci dupa ce te-ai saturat sau cand nu iti este foame, risti sa te ingrasi.

Corpul tau nu are ce sa faca cu surplusul de energie (nu il poate elimina) si, prin urmare, il depoziteaza sub forma de grasimea inestetica.

Aplica strategiile de mai sus si vei avea o fundatie solida pentru a obtine un corp sanatos, fit si suplu, fara frustrare, diete restrictive si fara sa te ingrasi la loc. 

Mai multe strategii despre cum sa mananci sanatos ​ca sa iti transformi corpul, gasesti in programul de transformare Fit si Supla in 90 de Zile. 

Serban Blebea

Serban este antrenor personal si specialist in transformari corporale cu o experienta de peste 7 ani de zile. In prezent colaboreaza cu reviste precum "Ce Se Intampla Doctore?" si site-uri ca "Ziare.com" si "Adevarul.ro"

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: